Telewizyjne manipulacje naszymi umysłami

Więcej
1 tydzień 2 dni temu - 1 tydzień 2 dni temu #98 przez Kosik
Kosik stworzył temat: Telewizyjne manipulacje naszymi umysłami
"W latach 80. profesor Harvardu Jay Winsten wykonał ciekawy eksperyment. Poprosił scenarzystów, aktorów i producentów aby w ponad 160 programach telewizyjnych pojawił się zaplanowany przez niego jeden motyw.

Efekt - masowa, bardzo skuteczna (zmierzono wyniki) manipulacja amerykańskim społeczeństwem."




Prezentacja pokazuje (na konkretnych przykładach) kilka sposobów, poprzez które twórcy materiałów telewizyjnych wpływają na nasze odczucia, postrzeganie tego co "normalne", programując zachowania nawet całych społeczeństw.

Omawiane w prezentacji "manipulacje" na zmianę myślenia u widzów:
-Efekt śpiocha
-Efekt ekspozycji


Jest to prezentacja chyba ze świeckiego punktu widzenia, więc bardzo proszę pominąć początkowe kwestie np. o grach :-)


"Jesteśmy tym czym się karmimy" - to jest popularne powiedzenie, a powyższy filmik tylko to potwierdza.
A mentalność "zastaw się a postaw się" nie wzięła się znikąd a została wykreowana.


Błogosławiony i jedyny władca, Król królów i Pan panów. 1Tm 6,25
Ostatnio zmieniany: 1 tydzień 2 dni temu przez Kosik.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 tydzień 2 dni temu #99 przez Kosik
Kosik odpowiedział w temacie: Telewizyjne manipulacje naszymi umysłami
Efekt śpiocha jest także wykorzystywany w reklamach, i marketingu ogólnie (efekt ekspozycji też :S ).


Na czym polega „efekt śpiocha” i jak jest wykorzystywany w komunikacji marketingowej?

Efekt śpiocha został odkryty już w latach 50-tych XX wieku przez Hollanda i Weissa, którzy wykazali, że informacje z wiarygodnego źródła powodują zdecydowanie silniejszą zmianę postaw niż takie same dane, ale ze źródła o wątpliwej wiarygodności. Jednak po kilku tygodniach źródło informacji nie jest ważne, istotna jest sama informacja. Nieważne jest, kto to powiedział czy napisał, ale co powiedział, co napisał. Informacja zaczyna żyć własnym życiem. Człowiek zachowuje się jakby zasnął i nie pamiętał, skąd pochodzą informacje.

-z prezentacji Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu


Błogosławiony i jedyny władca, Król królów i Pan panów. 1Tm 6,25

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.141 s.